Please install the Adobe flash player

Get Adobe Flash player

  • md
  • ru
  • en
  • fr
search

Înregistrarea actului de deces, cu eliberarea certificatului

Înregistrarea actului de deces, cu eliberarea certificatului

 

 

 

 

Informaţii generale

 

Întocmirea actului de deces reprezintă procedura de înregistrare a decesului în baza declaraţiei de deces, în termenul şi condiţiile stabilite de lege.

 

Declaraţia de deces se face verbal în termen de 3 zile de la data producerii decesului. Acest termen cuprinde atît ziua în care sa produs decesul, cît şi ziua în care se face declaraţia.

 

În cazul  înregistrării decesului în baza certificatului constatator de deces ce a depăşit termenul de un an de la data cînd s-a produs evenimentul, întocmirea actului de deces are loc în limitele procedurii de înregistrare ulterioară a actului de stare civilă.

 

În anumite cazuri înregistrarea decesului este efectuată cu respectarea condiţilor fixate pentru reconstituitrea actului de stare civilă:

 

  • decesului persoanei represate în baza comunicării Serviciului de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova, indiferent de timpul cînd a avut loc decesul;   
  • înregistrării decesului în temeiul hotărîrii judecătoreşti, rămase definitive, privind declarearea decesului unei persoane.

 

Au obligaţia de a face declaraţia de deces:

 

  • membrii familiei;
  • rudele decedatului;
  • în lipsa persoanelor enumerate mai sus obligaţia de a declara decesul le revine colocatarilor, vecinilor, administraţiei imobilului, medicului sau altă persoană din unitatea sanitară unde s-a produs decesul;
  • în cazul decedării persoanei în penitenciar sau într-o instituţie de protecţie socială, obligaţia de a face declaraţia de deces revine administraţiei instituţiei penitenciarului.

 

 Sus

 

 

Acte necesare pentru înregistrarea decesului
 

 

La momentul înregistrării decesului declarantul este obligat să prezinte urmărtoarele acte:

 

 

  • certificatul medical constatator al decesului, eliberat de instituţia medicală ce a constatat decesul;
  • actul de identitate, livretului militar sau adeverinţa de recrutare a persoanei decedate;
  • certificatul de naştere;
  • actul de identitate a declarantului.

 

 

În cazuri speciale:

 

  •  dovada, eliberată de poliţie sau procuratură cînd decesul a convenit în urma  sinucideri, unui accident sau  altor acţiuni violente, precum şi în cazul  găsirii  unui  cadavru, din care să rezulte că  una din aceste autorităţi a fost  sesizată  despre deces;
  • comunicarea administraţiei penitenciarului în cazul cînd persoana a decedat în instituţile penitenciare.

 

 Sus

 

 Locul, termenul şi costul

 

Actul de deces se întocmeşte în urma declaraţiei verbale:

 

 

 

Înregistrarea actului de deces, cu eliberarea certificatului se efectuiază în ziua adresării  gratuit.

 

 Sus

 

Adresaţi o întrebare

 


Inapoi  
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
voteaza
Rezultatele